Salon optyczny nie tylko dla absolwentów studiów medycznych

Badania statystyczne jednoznacznie pokazują, że ponad pięćdziesiąt procent Polaków ma problemy ze wzrokiem. Mniejsza lub większa wada wzroku dotyczy osób w każdym przedziale wiekowym. Jest to spowodowane między innymi odmiennym stylem życia niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Ogromna część społeczeństwa długie godziny spędza przed komputerem. Nic nie wskazuje na to, żeby ten trend mógł zmienić się w przyszłości, dlatego założenie własnego salonu optycznego wydaje się potencjalnie dochodowym biznesem.

Kto może otworzyć salon optyczny?

Zgodnie ze współczesnym prawem, salon optyczny może otworzyć praktycznie każdy. Nie jest w tym celu wymagane konkretne wykształcenie lub specjalne uprawnienia. Niezbędnym wymogiem jest jednak posiadanie kapitału niezbędnego na start. Musimy liczyć się z tym, że salon potrzebuje wyposażenia. Konieczny będzie również zakup lub wynajem powierzchni pod działalność gospodarczą. Właściciele salonów optycznych, którzy myślą o zatrudnieniu pracowników powinni być przygotowani na wypłacenie im stosownego wynagrodzenia. Pomimo sprzyjających warunków prawnych znajomość zagadnień optycznych jest jak najbardziej wskazana. Należy zdawać sobie sprawę z dużej konkurencji w branży. Sprawia ona, że największe szanse na sukces mają kompetentni przedsiębiorcy.

Jak zwiększyć swoje szanse na powodzenie w biznesie?

Samo posiadanie środków finansowych potrzebnych do otworzenia salonu optycznego nie daje nam gwarancji, że utrzymamy się na rynku. Ważnym aspektem, którym powinniśmy zająć się po otworzeniu swojej działalności jest reklama. W sytuacji, kiedy nasze finanse są mocno okrojone zdecydowanie warto postawić na promocję naszej firmy w internecie. Niezbędnym krokiem, który powinniśmy poczynić na początku jest inwestycja w nowoczesną, a zarazem przejrzystą stronę internetową, która stanie się wizytówką naszego przedsiębiorstwa. Atutem reklam internetowych jest ich ogólna dostępność i atrakcyjne ceny.

Salon stacjonarny i sklep internetowy?

Wielu właścicieli salonów optycznych decyduje się na poszerzenie swojej działalności i otworzenie sklepu internetowego. Jest on znakomitym uzupełnieniem biznesu stacjonarnego, a dzięki niemu można znaczne zwiększyć grono klientów. W sklepach internetowych sprzedawane są soczewki kontaktowe, oprawki do okularów, a także rozmaite akcesoria optyczne.

Salon optyczny jako franczyza?

Osoby, które nie chcą budować salonu optycznego od podstaw mogą zdecydować się na biznes franczyzowy. Atutem takiego rozwiązania jest zdecydowanie większe bezpieczeństwo. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na franczyzę otrzymują sprawdzoną, znaną większości klientów markę. W wielu wypadkach jest ona gwarancją sukcesu. Decyzja o pracy dla znanej marki zwalania nas z ponoszenia kosztów na reklamę, za którą odpowiedzialny jest franczyzodawca. Można liczyć również na wsparcie w postaci specjalistycznych szkoleń, co jest szczególnie istotne dla osób, które nie były dotąd bardzo związane z branżą optyczną. Wybierając takie rozwiązanie należy zdawać sobie sprawę, że franczyza nakłada na nas również liczne obowiązki – przykładowo dostosowanie wystroju salonu do wytycznych franczyzodawcy.