Pomysł na biznes: sklep z ziołami

Polacy co roku przyjmują ogromne ilości leków, które nie zawsze przyczyniają się do poprawy ich zdrowia. Istnieje jednak coraz większa grupa osób, które traktują wyroby firm farmaceutycznych jako ostateczność. Współcześnie produkowane medykamenty zawierają wiele substancji, których nie powinniśmy przyjmować. W praktyce oznacza to, że część leków pomaga wyleczyć jedno schorzenie, a z drugiej strony przyczynia się do pogorszenia innego aspektu naszego zdrowia.

Coraz bardziej świadoma część społeczeństwa szuka alternatywnych metod leczenia. Osobom tym zależy na uzyskaniu pozytywnych efektów terapeutycznych, przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka pojawienia się efektów ubocznych. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie są zioła, które towarzyszą człowiekowi od tysięcy lat. Przewiduje się, że zioła w przyszłości staną się tak popularne jak jeszcze kilkaset lat temu. Już teraz zainteresowanie naturalnymi metodami leczenia, stąd sklepy zielarskie stają się coraz bardziej popularnymi sposobami na biznes.

Sklep z ziołami jako biznes z przyszłością

Zioła budzą coraz większe zainteresowanie społeczeństwa, dlatego sklep, w którym byłyby sprzedawane ma szanse na odniesienie rynkowego sukcesu. Zarabianie na ziołach nie jest jednak najprostszym zadaniem i zależy od wielu czynników, takich jak między innymi:

  • jakość i różnorodność asortymentu,
  • lokalizacja sklepu,
  • odpowiednia reklama,
  • zatrudniony personel,
  • wysokie standardy obsługi klienta.

Założenie sklepu z ziołami jest zadaniem bardzo prostym. Wystarczy zarejestrować działalność gospodarczą, kupić towar, wynająć lokal lub zbudować sklep internetowy. Żeby jednak dokonać trafnych decyzji konieczne jest posiadanie wiedzy z zakresu zielarstwa. Jeżeli jej nie zdobędziemy, nie będziemy w stanie kompetentnie doradzić naszym klientom, nie wybierzemy również właściwego asortymentu, a jest on jednym z kluczowych czynników sukcesu. W sklepie z ziołami można sprzedawać między innymi:

  • zioła suszone,
  • zioła świeże,
  • mieszanki ziołowe,
  • ziołowe suplementy diety,
  • naturalne kosmetyki na bazie ziół.

Preparaty sprzedawane w sklepach zielarskich mogą mieć działanie kosmetyczne i terapeutyczne. Żeby były w pełni wartościowe, bardzo ważne jest ich odpowiednie przechowywanie. Jeżeli prowadzimy sklep stacjonarny pamiętajmy o efektownej ekspozycji sprzedawanych towarów. Warto jest poświęcić nieco czasu na zaaranżowanie okna wystawowego.

Lokalizacja sklepu

W przypadku sklepu z ziołami lokalizacja jest jedną z ważniejszych kwestii. Jeżeli wynajmiemy powierzchnię pod sklep na peryferiach miasta, istnieje bardzo duże ryzyko, że nikt nie będzie go odwiedzał. Kiedy zależy nam na częstych wizytach klientów, zainwestujmy w miejsce często uczęszczane. Idealnym punktem będzie na przykład centrum miasta lub duże osiedle. Musimy liczyć się z tym, że klienci zazwyczaj nie będą chcieli przemierzać długich kilometrów w poszukiwaniu sklepu zielarskiego. Zadbajmy o to, żeby mijali nasz punkt w drodze do pracy lub podczas weekendowych zakupów.

zioła - kwiaty

Internetowy sklep z ziołami

Współcześnie istnieje możliwość założenia internetowego sklepu z ziołami. Jest to ciekawy pomysł na zdobycie nowych klientów w momencie, kiedy jesteśmy już posiadaczami sklepu stacjonarnego. Zielarski sklep internetowy może funkcjonować również jako niezależny biznes. W przypadku, kiedy decydujemy się jedynie na sprzedaż internetową, musimy zorganizować miejsce na przechowywanie asortymentu.

Założenie sklepu internetowego jesteśmy zwolnieni z konieczności opłat za wynajem lokalu, będziemy jednak ponosić koszty związane z:

  • budową witryny internetowej,
  • wykonaniem zdjęć asortymentu,
  • sporządzeniem opisów dla wszystkich produktów,
  • zorganizowaniem wysyłki naszych produktów.

W jaki sposób promować sklep zielarski?

Żeby nasz sklep zielarski zaczął przynosić dochody, konieczna będzie jego promocja. Mamy duże możliwości reklamowania tego typu biznesu. Warto jest zwrócić szczególną uwagę na reklamę w internecie a szczególnie na kampanie adwords. Może ona przynieść bardzo dobre efekty przy minimalnym nakładzie środków finansowych. Promować możemy zarówno sklep internetowy, jak i sklep stacjonarny. Bardzo popularną metodą jest w tym wypadku zwłaszcza prowadzenie bloga dotyczącego tematyki ziół. Świetnie sprawdzą się również media społecznościowe takie jak facebook.

Jeżeli nasz sklep internetowy jest mało znany, ciekawą metodą na zwiększenie liczby odwiedzin jest wykorzystanie jednej z popularnych porównywarek produktów. Umieszczamy w niej produkt w bardzo atrakcyjnej cenie, co zwiększa prawdopodobieństwo, że klienci, którzy będą szukali tego rodzaju asortymentu odwiedzą witrynę naszego sklepu.

Oczywiście należy pamiętać, że nawet najlepsza reklama nie pomoże, jeżeli nasze usługi nie będą spełniały oczekiwań klienta. Warto postarać się o pracowników, którzy będą w stanie kompetentnie doradzić osobom mającym jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące sprzedawanego przez nas asortymentu. Zadbajmy, żeby przesyłka była odpowiednio zabezpieczona. Starajmy się również wysyłać zamówienia możliwie jak najszybciej.